Showing 9 Result(s)
Składniki na kokosową pychotkę
Przepisy na ciasta bezglutenowe Przepisy na desery Przepisy Sylwestrowe Przepisy wg rodzaju

Kokosowa pychotka bez glutenu i laktozy

Kokosowa pychotka to nic innego jak przekładaniec z warstwami: herbatniki, specjalnie przygotowana kasza jaglana, owoce i galaretka. Jest przepyszna i szybko się ją przygotowuje. Składniki: 2-2,5 szklanki mleka roślinnego (np. ryżowe, jaglane albo z nerkowców – te ostatnie ma bardzo delikatny smak) 5 łyżek stołowych kaszy jaglanej (przejrzanej wcześniej pod kątem ewentualnej obecności obcych ziaren) 5 łyżek cukru białego (można… Czytaj dalej
Bezglutenowy omlet biszkoptowy
Przepisy na dania bez laktozy Przepisy na dania bezglutenowe Przepisy na dania wegetariańskie Przepisy na desery Przepisy na kolacje Przepisy wg diety Przepisy wg rodzaju

Bezglutenowy omlet biszkoptowy + wersja na Thermomix

Składniki na omlet bezglutenowy: 2 jaja 2 łyżki stołowe mąki bezglutenowej (1 łyżka skrobi pszennej + 1 łyżka mąki kukurydzianej) 1 łyżeczka cukru pudru 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia bezglutenowego (ja używam tego z Kauflandu) szczypta soli masło lub olej kokosowy do smażenia Sposób przygotowania w wersji standardowej i na Thermomix: Rozdzielamy jajka na białka i żółtka. Ubijamy pianę z… Czytaj dalej
Tropikalny tercet z kasz i owoców
Przepisy dla dzieci Przepisy na dania bezglutenowe Przepisy na desery Przepisy na przekąski Przepisy wg diety Przepisy wg rodzaju

Tropikalny tercet

Tym razem pokusiłam się o mix kasz na podstawie przepisu na tropikalny tercet z książki “Kasza jaglana” Beaty Pawlikowskiej. Jak zwykle, przepis lekko zmodyfikowałam i – w przeciwieństwie do autorki – nie gotuję wg Pięciu Przemian. Składniki: 3 łyżki stołowe kaszy jaglanej 2 łyżki stołowe kaszy quinoa  (tzw. komosa ryżowa) 1 łyżka stołowa amarantusa szczypta soli do zagotowania wody… Czytaj dalej
Sorbet owocowy
Przepisy na desery

Sorbet jagodowo-truskawkowy

Składniki: – szklanka mrożonych jagód – pół szklanki mrożonych truskawek – 1 banan – opcjonalnie: łyżka jogurtu naturalnego do bardziej kremowej konsystencji   Do przygotowania sorbetu będziemy potrzebowali również: – mocny blender (ręczny lub kielichowy) – wysokie naczynie/dzbanek do blendowania   Sposób przygotowania: Rozdrabniamy banana na mniejsze kawałki i wrzucamy do naczynia do blendowania. Dodajemy mrożone owoce (dobrze, żeby poleżały… Czytaj dalej
Jelly żurawinowe na waflu ryżowym
Przepisy na dania bez cukru Przepisy na dania wegańskie Przepisy na desery Przepisy na dodatki Przepisy wg diety Przepisy wg rodzaju

Vegańskie jelly żurawinowe

Składniki: 1 szklanka świeżej lub mrożonej żurawiny 1/2 szklanki wrzącej wody agar substancja słodząca (np. erytrol, miód) Potrzebne będą: Garnek, szklanka, miseczka (lub coś w czym będzie przechowywane Jelly) Sposób przygotowania: Wrzucamy naszą żurawinę do garnka i na małym ogniu podgrzewamy ją, aby “pękła”. Po 2-3 minutach wsypujemy do szklanki 1,5-2 łyżeczki Agaru (w zależności czy Jelly ma być mocno… Czytaj dalej
Omlet kakaowo-jaglany
Przepisy na dania bez cukru Przepisy na dania wegańskie Przepisy na dania wegetariańskie Przepisy na desery Przepisy wg diety Przepisy wg rodzaju

Omlet jaglany z Nutellą fit

Składniki (na jedną porcję): 40 g kaszy jaglanej 1/2 szklanki mielonego siemienia lnianego (np. Sante) 1 szklanka wrzącej wody 2 łyżeczki nasion chia garść płatków migdałów garść suszonych owoców (np. żurawina, morela, rodzynki – sprawdź listę bakalii wolnych od glutenu) szczypta cynamonu, parę zmiażdżonych goździków łyżeczka oleju kokosowego Potrzebne będą: Młynek do kawy (optymalnie), duża patelnia, miska Sposób przygotowania:… Czytaj dalej
Przepisy dla dzieci Przepisy na dania bez laktozy Przepisy na dania bezglutenowe Przepisy na dania wegańskie Przepisy na dania wegetariańskie Przepisy na desery Przepisy na śniadania Przepisy wg diety

Jaglanka z bananem

Dzisiejszy przepis pochodzi ze strony kwestiasmaku.com i został jedynie lekko zmodyfikowany. Składniki (na 2 dziecięce porcje): 1/2 szklanki kaszy jaglanej (dla diety bg: należy ją przejrzeć dokładnie przed ugotowaniem, aby sprawdzić, czy nie zawiera obcych ziaren) 1 szklanka mleka roślinnego (u mnie było sojowe – powinno być oznaczone jako bezglutenowe) 1/2 banana kilka kropki soku z cytryny kilka orzechów różnego… Czytaj dalej