Placki gryczane + wersja bezglutenowa

Placki gryczane przepis

Główny przepis na placki z kaszy gryczanej wzięłam z jednej z gazetek z przepisami dla najmłodszych. Tamte podawało się na słodko (z polewą owocową albo z samym jogurtem lub śmietaną), ja z kolei proponuję zarówno taką wersję, jak i z wędzonym łososiem.

Składniki:

  • 3/4 -1 opakowanie ugotowanej kaszy gryczanej (dla diety bg: przejrzeć kaszę przed ugotowaniem w celu sprawdzenia, czy nie zawiera obcych ziaren)
  • 1 jajko
  • niecała 1 łyżka stołowa cukru
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 2 łyżki stołowe mąki (dla diety bg: użyć mieszanki mąk bezglutenowych)
  • jogurt naturalny lub śmietana
  • łosoś wędzony (dla diety bg: uwaga na wędzone – lepiej wybrać słodką wersję albo taką bez żadnych dodatków)
  • koperek
  • cytryna
  • olej do smażenia

Sposób przygotowania:

  1. Jajko utrzeć z cukrem.
  2. Dodać sodę i mąkę, nadal ubijając na gładką masę.
  3. Do tak przygotowanej masy dodać ugotowaną kaszę i całość dobrze wymieszać.
  4. Nakładać dużą łyżką na rozgrzaną patelnię i smażyć chwilę z obu stron. Można też upiec, ale placki wyjdą wtedy bardziej suche.
  5. Placki wykładamy na talerz, nakładamy niewielką ilość jogurtu lub śmietany, na każdy kładziemy po kawałku łososia wędzonego, a całość posypujemy delikatnie koperkiem. Całość podajemy na ciepło z odrobiną cytryny do spryskania sokiem łososia. Placki takie można również podawać w wersji na słodko – z żurawiną.
Zagłosuj na wpis.

Może Ci się również spodoba

2 komentarze

  1. dietka napisał(a):

    Można je podawać również z pokrojonymi na kawałki truskawkami i bananami. Wczoraj dzieci się nimi zajadały 😉

  1. 23 czerwca 2017

    […] potrawy, a dzieci również się z tego cieszą, bo uwielbiają placki na słodko, w tym placki z kaszy gryczanej. Niedługo planuję też zrobić jaglankę na słodko, albo w ramach przekąski trufle kokosowe, w […]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *