Przepisy na posiłki bezglutenowe ze zdjęciami i artykuły

Przepisy na posiłki bezglutenowe ze zdjęciami i artykuły

Omlet jaglany z Nutellą fit

Składniki (na jedną porcję):

  • 40 g kaszy jaglanej
  • 1/2 szklanki mielonego siemienia lnianego (np. Sante)
  • 1 szklanka wrzącej wody
  • 2 łyżeczki nasion chia
  • garść płatków migdałów
  • garść suszonych owoców (np. żurawina, morela, rodzynki – sprawdź listę bakalii wolnych od glutenu)
  • szczypta cynamonu, parę zmiażdżonych goździków
  • łyżeczka oleju kokosowego

Potrzebne będą:

  • Młynek do kawy (optymalnie), duża patelnia, miska

Sposób przygotowania:

  1. Kaszę jaglaną (uprzednio ugotowaną 18-20 minut na małym ogniu, pod przykryciem) mieszamy w misce z chia, migdałami i suszonymi owocami.
  2. Wrzącą wodą zalewamy około pół szklanki zmielonego siemienia lnianego (najlepiej zmielonego wcześniej w młynku) i mieszamy energicznie aż wszystko nabierze konsystencji (1-2 minuty)
  3. Wlewamy nasz “kisiel” z siemienia lnianego do miski ze składnikami i mieszamy. Dodajemy szczyptę cynamonu i parę zmiażdżonych goździków. Mieszamy jeszcze raz drewnianą łyżką i przelewamy substancje na patelnię (posmarowaną oliwą/olejem kokosowym) i rozkładamy go jak omleta.
  4. Kładziemy omleta na średnio rozgrzanej płycie (średni ogień), nie przykrywamy i czekamy około 7 minut. Następnie przewracamy omleta na drugą stronę i czekamy 4 minuty.
  5. Omleta wykładamy najpierw na 2-3 papierowe ręczniki (najlepiej z obu stron) i kładziemy najlepiej na drewnianej desce. Czekamy aż lekko ostygnie. Omlet bardzo smakuje “na sucho” ale można go lekko posmarować Jelly lub Fit Nutellą.
Zagłosuj na wpis.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.