Omlet kakaowo-jaglany

Omlet jaglany z Nutellą fit

Składniki (na jedną porcję):

  • 40 g kaszy jaglanej
  • 1/2 szklanki mielonego siemienia lnianego (np. Sante)
  • 1 szklanka wrzącej wody
  • 2 łyżeczki nasion chia
  • garść płatków migdałów
  • garść suszonych owoców (np. żurawina, morela, rodzynki – sprawdź listę bakalii wolnych od glutenu)
  • szczypta cynamonu, parę zmiażdżonych goździków
  • łyżeczka oleju kokosowego

Potrzebne będą:

  • Młynek do kawy (optymalnie), duża patelnia, miska

Sposób przygotowania:

  1. Kaszę jaglaną (uprzednio ugotowaną 18-20 minut na małym ogniu, pod przykryciem) mieszamy w misce z chia, migdałami i suszonymi owocami.
  2. Wrzącą wodą zalewamy około pół szklanki zmielonego siemienia lnianego (najlepiej zmielonego wcześniej w młynku) i mieszamy energicznie aż wszystko nabierze konsystencji (1-2 minuty)
  3. Wlewamy nasz “kisiel” z siemienia lnianego do miski ze składnikami i mieszamy. Dodajemy szczyptę cynamonu i parę zmiażdżonych goździków. Mieszamy jeszcze raz drewnianą łyżką i przelewamy substancje na patelnię (posmarowaną oliwą/olejem kokosowym) i rozkładamy go jak omleta.
  4. Kładziemy omleta na średnio rozgrzanej płycie (średni ogień), nie przykrywamy i czekamy około 7 minut. Następnie przewracamy omleta na drugą stronę i czekamy 4 minuty.
  5. Omleta wykładamy najpierw na 2-3 papierowe ręczniki (najlepiej z obu stron) i kładziemy najlepiej na drewnianej desce. Czekamy aż lekko ostygnie. Omlet bardzo smakuje “na sucho” ale można go lekko posmarować Jelly lub Fit Nutellą.
Zagłosuj na wpis.

Leave a Comment

CommentLuv badge

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.