Przepisy na posiłki bezglutenowe ze zdjęciami i artykuły

Przepisy na posiłki bezglutenowe ze zdjęciami i artykuły

Metabolizm – co to takiego?

Jak poprawić metabolizm
Jak poprawić metabolizm

Metabolizm to całość przemian biochemicznych zachodzących w komórkach organizmów żywych, prowadzących do wykorzystania wytworzonej energii i składników odżywczych z pożywienia do podtrzymania procesów życiowych. Jest to proces ciągły, tzn. zachodzi w organizmie bez naszej wiedzy, nawet podczas snu. Jak o niego dbać?

Różne rodzaje metabolizmu

Każdy z nas zna osoby, które bezkarnie jedzą słodycze i fast foody, a ich sylwetka pozostaje nienaganna, podczas gdy inni, licząc każdą kalorię, wciąż zmagają się z nadwagą. Odpowiedzialny za tę niesprawiedliwość jest właśnie metabolizm, czyli przemiana materii.

Tempo naszego naturalnego metabolizmu uwarunkowane jest genetycznie, zależy również od wieku i płci. Można jednak wpłynąć na swój metabolizm i przyśpieszyć go poprzez dietę, regularną aktywność fizyczną i zmianę trybu życia.

Jak to zrobić?

Przede wszystkim trzeba zmienić nawyki żywieniowe. Podstawą są regularne posiłki. Trzeba jeść minimum 5 mniejszych posiłków dziennie, co 3-4 godziny, gdyż zbyt duże odstępy pomiędzy nimi prowadzą do tego, że organizm przestawia się w tryb awaryjny i magazynuje energię w postaci tłuszczy. Jeśli naszym celem jest spalenie tkanki tłuszczowej, należy pamiętać, że radykalne ograniczenie liczby spożywanych kalorii przy jednoczesnym zwiększeniu intensywności ćwiczeń spowoduje jeszcze większe spowolnienie metabolizmu, a co za tym idzie, utrudni naszą drogę do idealnej sylwetki.

Nie wolno rezygnować ze śniadania. To właśnie ono działa na naszą przemianę materii jak rozrusznik na silnik samochodu. Zjedzone do godziny po przebudzeniu, dostarczy energii na początek dnia i rozkręci procesy metaboliczne w naszym organizmie.

Zwiększenie ilości ruchu również wpływa pozytywnie na przemianę materii. Regularne ćwiczenia spowodują nie tylko nasze lepsze samopoczucie, ale ponadto przyrost masy mięśniowej, co przełoży się bezpośrednio na tempo metabolizmu, gdyż mięśnie zużywają zdecydowanie więcej energii niż tkanka tłuszczowa.

Picie codziennie przynajmniej 1,5 l wody także ochroni nas przed zwolnieniem metabolizmu. Dodatkowo zimna woda pita na czczo lub przed każdym posiłkiem ochładza organizm, który – by przywrócić odpowiednią temperaturę ciała – musi zużyć więcej energii.

Ważna jest też odpowiednia ilość snu. Jeżeli organizm dostaje go zbyt mało, metabolizm spowalnia na cały dzień. 7-8 godzin snu dziennie jest bardzo istotne dla prawidłowego funkcjonowania całego organizmu, jak również przyspieszenia procesów przemiany materii.

Więcej informacji na ten temat znaleźć można na stronie: http://optymalnewybory.pl/jak-poprawic-metabolizm.

A jak Wy dbacie o swój metabolizm?

Zagłosuj na wpis.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.