Dieta

Dieta przy anemii

Anemia, inaczej niedokrwistość, jest skutkiem obniżenia wartości hemoglobiny (czerwony barwnik krwi) i erytrocytów (krwinki czerwone). Dolegliwości powodowane są głównie przez zakłócenie transportu i magazynowania tlenu w organizmie, co objawia się m.in.: osłabieniem, sennością, łamliwością włosów i paznokci, zajadami, obniżeniem zdolności do wysiłku fizycznego, bladością skóry, a wynika często z niedoboru żelaza.

www.dietologia.com.pl/test-nf.html

Dolegliwości związane z anemią są najbardziej uciążliwe, kiedy zaczyna się aktywny okres w życiu – studia, pierwsza praca – kiedy to przez 8 godzin dziennie trzeba sobie radzić ze złym samopoczuciem i nie zawsze można zadbać o odpowiednią dietę. Aby poprawić wyniki morfologii, często dochodzi do momentu, w którym wymagane jest przyjmowanie żelaza, np. Ferrum. Niektóre z tabletek przyswajane są dość szybko po ich zażyciu, przez co łatwo jest zaburzyć ich wchłanianie. Ferrum jest jednak lekiem, który stopniowo wchłania się przez cały dzień i dzięki temu daje dużo lepsze rezultaty. Należy pamiętać o tym, że w przyswojeniu żelaza pomaga witamina C, a także mięso, drób i ryby, dlatego dobrze jest przyjąć je w podobnym czasie co żelazo. Wchłanianie żelaza zaburza m.in.: herbata (powinno się ją zastąpić herbatą owocową), kakao oraz produkty mleczne.

Aby w naturalny sposób poprawić wyniki, należy spożywać produkty bogate w żelazo, wśród których znajdują się m.in.: wątróbka, kaszanka, kiełbasy, kurczak, śledzie, soja, biała fasola, groch, płatki owsiane i jaja, przy czym wymienione na początku zawierają go najwięcej. Najlepiej w tym przypadku poradzi lekarz, który przeprowadzi swojego pacjenta przez cały okres leczenia.

Zagłosuj na wpis.

Leave a Comment

CommentLuv badge

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.