Dieta

Dieta plaż południowych

Jest to dieta odchudzająca, w której układanie posiłków zgodnie z zaleceniami przynosi rewelacyjne efekty. Już w przeciągu pierwszych dwóch tygodni można utracić nawet do 6 kg!

Dieta plaż południowych (dieta South Beach) podzielona jest na trzy etapy, które mają za zadanie nauczyć organizm odpowiedniego doboru produktów spożywczych, których spożywanie nawet w większych ilościach nie przyczyni się do powstania efektu jo-jo. Dieta oparta jest na 3 głównych posiłkach w ciągu dnia, plus uzupełnienie ich dwoma przekąskami. Dieta plaż południowych nie wymaga ciągłego liczenia kalorii, jedynie zwrócenia uwagi na nie przekraczanie IG powyżej 50. Ta dieta odchudzająca oparta jest na eliminacji produktów wysoko tłuszczowych i bogatych w węglowodany, a preferowaniu białek.

Etap I

I etap diety trwa do 14 dni, w których ważne jest przestrzeganie listy produktów, jakie należy wyeliminować. Jeśli etap ten trwa zbyt krótko lub zbyt długo, może się to przyczynić do zbyt szybkiego wzrostu wagi w kolejnym. Jest to tylko chwilowe zjawisko, które jest reakcją organizmu na wprowadzenie nowych produktów. Przede wszystkim w etapie I diety plaż południowych należy wykluczyć produkty bogate w węglowodany, takie jak: pieczywo, ziemniaki, makaron, tłuste sery i mleko, masło, alkohol, kawa, owoce (nie wszystkie) i słodzone soki owocowe. Wskazanymi produktami do spożycia w tym etapie są: ryby, jaja, chude mięsa i białe sery, orzechy, warzywa o niskim IG (poniżej 60), produkty zbożowe.

Etap II

II etap diety plaż południowych jest łagodniejszy i pozwala na wprowadzenie partii produktów, które dotąd były niepożądane. Wskazane jest, aby kontrolować przy tym spadek wagi. Gdy podskoczy do góry, można swobodnie zrezygnować z produktów, które okażą się za to odpowiedzialne. Drugi etap tej diety odchudzającej trwa tak długo, jak tylko jest to konieczne. Nadal następuje utrata masy ciała, z tą różnicą, że nie jest już ona tak duża jak w I etapie, ale jest ona nadal skuteczna. Produkty, o które można uzupełnić w tym etapie dietę South Beach to: owoce (zawierające mało cukrów np.: jabłka, grejpfruty, pomarańcze, truskawki, winogrona, wiśnie), niskotłuszczowy nabiał np.: jogurty light; razowe pieczywo, niełuskane kasze. Dobrze jest nadal unikać ziemniaków, pszennego chleba, wśród owoców: bananów, brzoskwini, arbuzów oraz lodów, dżemów, marchewki.

Etap III

III etap diety South Beach pozwala na jedzenia prawie wszystkich produktów spożywczych – prawie, gdyż nadal dobrze jest unikać słodyczy i produktów wysoko tłuszczowych i bogatych w węglowodany. Etap ten polega na utrzymaniu dotąd uzyskanych efektów odchudzania. Jeśli pojawi się wzrost wagi w wyniku dużych odstępstw od dotąd wyuczonego systemu żywienia, bez żadnych obaw można powrócić do etapu I, by zredukować wagę i utrzymać ją stosując etap III.

Efekty:

Dieta plaż południowych (dieta South Beach) jest doskonałą dietą odchudzającą, pozwalającą na szybkie zaobserwowanie rezultatów jej działania. Uznawana jest również za jedną z najzdrowszych diet odchudzających, ponieważ skutecznie obniża poziom cholesterolu we krwi. Odchudzając się nie odczujemy wielu wyrzeczeń, gdyż zawsze czujemy się najedzeni.

Zagłosuj na wpis.

Leave a Comment

CommentLuv badge

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.