Przepisy na posiłki bezglutenowe ze zdjęciami i artykuły

Przepisy na posiłki bezglutenowe ze zdjęciami i artykuły

Dieta niełączenia

Dieta niełączenia (dieta Andersona, dieta rozdzielna, dieta Hay’a) opiera się głównie na niełączeniu białek i węglowodanów w jednym posiłku, a także zakazie picia kawy, herbaty i alkoholu. Ważne jest również, aby nie objadać się i kończyć posiłek w momencie, w którym pojawiają się pierwsza znaki sytości. Zaletą tej diety jest możliwość jedzenia zróżnicowanych posiłków, z jedyną koniecznością, aby je ograniczyć i dobrze skomponować.

Opis diety:

Dieta niełączenia polega na tym, aby nie łączyć ze sobą w jednym posiłku produktów z określonych grup oraz ograniczać produkty z trzeciej grupy. Żywność dzieli się na 4 grupy:

  • 1 – grupa białkowa – produkty wysokobiałkowe: gotowane mięso (białe, czerwone, mięso ryb, owoce morza), nabiał (mleko, sery, jaja) oraz rośliny wysokobiałkowe (np. soja) i owoce (bez bananów);
  • 2 – grupa neutralna – produkty wszechstronne: oleje i tłuszcze, warzywa (marchew, pomidor, kalafior, sałata, ogórek, rzodkiewka, sałata), orzechy, warzywa, jogurty, sery, śmietana;
  • 3 – grupa węglowodanowa: produkty mączne (pieczywo, makaron, banany), produkty bogate w skrobię (fasola, ziemniaki, kasza, ryż, kukurydza, buraki), słodycze i produkty zawierające cukier.

Zasady diety:

  • możesz łączyć ze sobą produkty grupy 1 i 2 (białkowa i neutralna), a także 2 i 3 (neutralna i węglowodanowa), ale nie łącz 1 i 3 (białkowa i węglowodanowa). Oznacza to m.in., że nie można zjeść na obiad np. mięsa z ziemniakami, ponieważ strawienie takiego dania będzie długo trwać, co z pewnością nie przyczyni się do udchudzania;
  • owoce najlepiej jeść ok. godzinę przed lub po posiłku, przy czym możesz je łączyć z jogurtem naturalnym bądź chudym mlekiem;
  • grupę 2 i 3 (neutralna i węglowodanowa) najlepiej łączyć na kolację, m.in. ze względu na to, że węglowodany ułatwiają zasypianie dzięki wysokiej zawartości cukru;
  • dziennie należy spożywać 1000 kcal;
  • nie powinno się jeść zbyt wiele na obiad;
  • dieta będzie bardziej skuteczna jeśli zastąpisz pieczywo płatkami ryżowymi, a zamiast makaronów i innych produktów mącznych będziesz jeść ryż i kaszę;
  • dobrze jest przed każdym posiłkiem (ale nie w trakcie jedzenia) wypić szklankę wody bądź soku;
  • po godz. 20 nie powinno się już nic jeść (niektórzy uważają za tą porę już godz. 18);
  • uzupełnienie diety o zwiększenie aktywności fizycznej przyniesie najlepsze efekty.

Ważne jest, aby dziennie spożywać 4 posiłki i nie być głodnym, w czym pomoże również wolne jedzenie. Jeśli Twoje tempo jedzenia będzie zbyt szybkie, organizm nie zdąży przekazać do mózgu informacji o tym, że jest najedzony. Tę zasadę powinno się stosować bez względu na to, czy jest się na diecie czy nie.

Efekty:

Dieta niełączenia nadaje się dla osób z niewielką nadwagą, której można się pozbyć w 2 tygodnie. Nie wymaga ona zbytnich wyrzeczeń, należy tylko zastosować się do jej kilku zasad. Dzięki dostarczeniu organizmowi różnorodnych produktów, jest ona zdrowa i bezpieczna. Jest to jednak dieta niskokaloryczna, ale poprawia przemianę materii.

Zagłosuj na wpis.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.