Diety odchudzające Rodzaje diet

Dieta Michela Montignaca

Dieta

Dieta odchudzająca francuskiego lekarza kardiologa jest dietą opartą na starannym łączeniu składników pokarmowych. Postępowanie wg jej zasad pozwala na utrzymanie zdrowego nawyku żywienia i zapewni stopniowy ubytek masy ciała.

Opis diety:

Główną zasadą diety Montignaca jest odpowiednie łączenie produktów ze względu na zawartą w nich ilość węglowodanów. Pomocny przy tym jest indeks glikemiczny, który informuje, jaka ilość glukozy znajduje się we krwi po zjedzonym posiłku. W diecie Montignaca ważne jest, by nie przekraczać wartości tego indeksu równej 50. Drugim ważnym elementem tej diety odchudzającej jest wyrobienie nawyku zdrowego łączenia ze sobą tłuszczów i cukrów. Początkowo wymaga to korzystania z odpowiednich tablic produktów z podanym indeksem glikemicznym, później stają się one zbędne, gdyż bardzo łatwo jest odkryć zasadę komponowania zdrowych posiłków. Najważniejsze jest, by w pierwszej fazie trwania tej diety nie łączyć ze sobą produktów bogatych w węglowodany z produktami tłuszczowymi. Posiłek musi być pozbawiony tłuszczów zwierzęcych, których odpowiednikiem może stać się niewielka ilość tłuszczów roślinnych. Taki typ posiłków może być podawany zamiennie z daniami składającymi się głównie z białek i tłuszczy, ale pamiętać wtedy należy o tym, że ilość węglowodanów w nich zawarta nie powinna przekraczać IG = 35.

Efekty:

Walka ze zbędnymi kilogramami będzie najskuteczniejsza, gdy wyeliminujemy z naszego systemu żywienia zwyczaj podjadania pomiędzy posiłkami, słodycze, napoje gazowane, które zawierają duże ilości cukru i wszystkie produkty o wartości wyższej niż IG = 50. Gdy w ich miejsce wprowadzimy warzywa, niektóre owoce (zgodnie z indeksem), produkty mleczne i sery, nasz organizm będzie właściwie odżywiony. Najlepsze efekty dla naszej wagi, jak i zdrowia, przynosi wyznaczenie sobie 3 posiłków w ciągu dnia, które nie mogą jednak łączyć ze sobą białek z węglowodanami i roślinami strączkowymi. Optymalne jest dla naszego organizmu spożywanie posiłków co 3- 4 godziny, w zależności od odczuwania głodu. Ważne jest również utrzymanie odpowiedniej ilości płynów. Każda dieta odchudzająca zaleca przyjmowania ok. 2 litrów płynów dziennie. Dieta Montignaca zaleca picie pomiędzy posiłkami, a zwraca uwagę na unikanie tego w trakcie posiłku lub zaraz przed nimi. Stosowanie tej diety odchudzającej nie powinno być krótsze niż 2- 3 miesiące, tym bardziej, że jest ona tak skonstruowana, by można ją było spokojnie kontynuować bez ograniczeń czasowych. Jest ona zupełnie bezpieczna, gdyż dopuszcza spożywanie wszystkich produktów odpowiednio ze sobą połączonych, z uwzględnieniem tylko ich ilości i wartości węglowodanowej. W porównaniu do inny diet odchudzających jest dietą bezpieczną, pozwalającą schudnąć w zdrowy sposób.

Menu:

Śniadanie: węglowodany i niewielka ilość białka, np. 2 kromki pełnoziarnistego pieczywa i 4 łyżki chudego twarożku ze szczypiorkiem i papryką.

Obiad: produkty bogate w tłuszcz i białko, np. 50 g dzikiego ryżu, 100 g piersi z indyka usmażonej na łyżce oliwy i kubek jogurtu naturalnego.

Kolacja: lekka, węglowodanowo-białkowa lub białkowo-tłuszczowa, np. filet z dorsza duszony na oliwie z warzywami i pół szklanki makaronu al dente.

Źródło: miesięcznik „Zdrowie”

Zagłosuj na wpis.