Dieta

Dieta Michela Montignaca

Dieta odchudzająca francuskiego lekarza kardiologa jest dietą opartą na starannym łączeniu składników pokarmowych. Postępowanie wg jej zasad pozwala na utrzymanie zdrowego nawyku żywienia i zapewni stopniowy ubytek masy ciała.

Opis diety:

Główną zasadą diety Montignaca jest odpowiednie łączenie produktów ze względu na zawartą w nich ilość węglowodanów. Pomocny przy tym jest indeks glikemiczny, który informuje, jaka ilość glukozy znajduje się we krwi po zjedzonym posiłku. W diecie Montignaca ważne jest, by nie przekraczać wartości tego indeksu równej 50. Drugim ważnym elementem tej diety odchudzającej jest wyrobienie nawyku zdrowego łączenia ze sobą tłuszczów i cukrów. Początkowo wymaga to korzystania z odpowiednich tablic produktów z podanym indeksem glikemicznym, później stają się one zbędne, gdyż bardzo łatwo jest odkryć zasadę komponowania zdrowych posiłków. Najważniejsze jest, by w pierwszej fazie trwania tej diety nie łączyć ze sobą produktów bogatych w węglowodany z produktami tłuszczowymi. Posiłek musi być pozbawiony tłuszczów zwierzęcych, których odpowiednikiem może stać się niewielka ilość tłuszczów roślinnych. Taki typ posiłków może być podawany zamiennie z daniami składającymi się głównie z białek i tłuszczy, ale pamiętać wtedy należy o tym, że ilość węglowodanów w nich zawarta nie powinna przekraczać IG = 35.

Efekty:

Walka ze zbędnymi kilogramami będzie najskuteczniejsza, gdy wyeliminujemy z naszego systemu żywienia zwyczaj podjadania pomiędzy posiłkami, słodycze, napoje gazowane, które zawierają duże ilości cukru i wszystkie produkty o wartości wyższej niż IG = 50. Gdy w ich miejsce wprowadzimy warzywa, niektóre owoce (zgodnie z indeksem), produkty mleczne i sery, nasz organizm będzie właściwie odżywiony. Najlepsze efekty dla naszej wagi, jak i zdrowia, przynosi wyznaczenie sobie 3 posiłków w ciągu dnia, które nie mogą jednak łączyć ze sobą białek z węglowodanami i roślinami strączkowymi. Optymalne jest dla naszego organizmu spożywanie posiłków co 3- 4 godziny, w zależności od odczuwania głodu. Ważne jest również utrzymanie odpowiedniej ilości płynów. Każda dieta odchudzająca zaleca przyjmowania ok. 2 litrów płynów dziennie. Dieta Montignaca zaleca picie pomiędzy posiłkami, a zwraca uwagę na unikanie tego w trakcie posiłku lub zaraz przed nimi. Stosowanie tej diety odchudzającej nie powinno być krótsze niż 2- 3 miesiące, tym bardziej, że jest ona tak skonstruowana, by można ją było spokojnie kontynuować bez ograniczeń czasowych. Jest ona zupełnie bezpieczna, gdyż dopuszcza spożywanie wszystkich produktów odpowiednio ze sobą połączonych, z uwzględnieniem tylko ich ilości i wartości węglowodanowej. W porównaniu do inny diet odchudzających jest dietą bezpieczną, pozwalającą schudnąć w zdrowy sposób.

Menu:

Śniadanie: węglowodany i niewielka ilość białka, np. 2 kromki pełnoziarnistego pieczywa i 4 łyżki chudego twarożku ze szczypiorkiem i papryką.

Obiad: produkty bogate w tłuszcz i białko, np. 50 g dzikiego ryżu, 100 g piersi z indyka usmażonej na łyżce oliwy i kubek jogurtu naturalnego.

Kolacja: lekka, węglowodanowo-białkowa lub białkowo-tłuszczowa, np. filet z dorsza duszony na oliwie z warzywami i pół szklanki makaronu al dente.

Źródło: miesięcznik “Zdrowie”

Zagłosuj na wpis.

Leave a Comment

CommentLuv badge

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.