Dieta

Dieta kopenhaska

Opis diety

Dieta kopenhaska, nazywana również błędnie jako „kopenchadzka„ bądź „kopenhadzka”, ma bardzo rygorystyczne zasady, których należy przestrzegać przez dokładnie 13 dni i dlatego też nadaje się tylko dla ludzi z silną motywacją. Ze względu na krótki okres jej stosowania, doskonale nadaje się ona dla osób oczekujących szybkich efektów, jednak należy pamiętać o tym, że nie wolno jej stosować częściej niż raz na 2 lata. Dieta kopenhaska ma za zadanie uregulować przemianę materii, chociaż według niektórych może ona doprowadzić do rozregulowania organizmu i do jego osłabienia. Poszczególne posiłki należy przyjmować o z góry ustalonych porach i nawet jeden wyjątek od diety może być decydującym czynnikiem braku jej skuteczności. Obiad należy zjeść w godzinach 12 – 14, a kolację do 18, jednak nie od dzisiaj wiadomo, że kolacji nie powinno się spożywać o zbyt późnych porach nawet wtedy, kiedy nie stosuje się żadnych diet. Nie jest również nowością zalecenie wypijania co najmniej 2 litrów wody (albo zielonej herbaty) dziennie, co przyczynia się do oczyszczania organizmu. Nie wolno jednak spożywać alkoholu i jeść słodyczy oraz produktów zbożowych, a nawet żuć gum. Wyjątkiem jest wypicie czarnej kawy z kostką cukru, najlepiej z rana.

Efekty

W ciągu 13 dni diety kopenhaskiej możliwa jest schudnięcie o kilka do kilkunastu kg – wszystko zależy od Twojej początkowej wagi. Plusem tej diety jest brak efektu jojo po jej zakończeniu głównie dlatego, że podczas diety reguluje się metabolizm, nawyki żywieniowe się zmieniają i przechodzi ochota na słodycze i inne kaloryczne produkty. Ze względu na to, że te niecałe 2 tygodnie są pełne wyrzeczeń, monotonnych posiłków i są wyjątkowo wyczerpującym okresem, nie wolno zapomnieć o witaminach, głównie witaminie A, wapniu oraz żelazie.

Menu

Poniżej znajduje się plan posiłków na 13 dni diety kopenhaskiej. Ważne jest, aby obiad i kolację spożywać we wspomnianych wcześniej porach, jednak można je ze sobą zamieniać jeśli chodzi o dania. Ponieważ siódmego dnia można zjeść tylko 2 posiłki, dobrze jest rozpocząć dietę z początkiem tygodnia, aby tego najtrudniejszego dnia nie musieć iść do pracy. Dobrze jest wypić szklankę wody przed posiłkiem, aby lekko oszukać głód.

Dzień 1 i 8
Śniadanie: kubek kawy z kostką cukru
Obiad: 2 jajka na twardo, gotowany szpinak, pomidor
Kolacja: duży befsztyk, sałata z olejem i cytryną
Dzień 2 i 9
Śniadanie: kubek kawy z kostką cukru
Obiad: duży befsztyk, sałata z olejem i cytryną
Kolacja: plaster szynki, 2/3 szklanki jogurtu naturalnego
Dzień 3 i 10
Śniadanie: kubek kawy z kostką cukru + grzanka z razowego pieczywa
Obiad: gotowany szpinak, świeży owoc, pomidor
Kolacja: plaster szynki, 2 gotowane jajka, sałata z olejem i cytryną
Dzień 4 i 11
Śniadanie: kubek kawy z kostką cukru
Obiad: tarta marchewka, jajko na twardo, naturalny twarożek
Kolacja: sałatka owocowa, 2/3 szklanki jogurtu naturalnego
Dzień 5 i 12
Śniadanie: duża tarta marchew z cytryną
Obiad: duża chuda ryba
Kolacja: befsztyk, sałata i brokuły
Dzień 6 i 13
Śniadanie: kubek kawy z kostką cukru
Obiad: kurczak gotowany, sałata z olejem i cytryną
Kolacja: 2 jajka na twardo, duża marchewka
Dzień 7
Śniadanie: kubek herbaty bez cukru
Obiad: kawałek chudego grillowanego mięsa, świeży owoc
Kolacja: nic

Odchudzanie z dietą kopenhaską jest skuteczne, ale nie jest łatwym wyczynem. Efekty jednak mówią za siebie i mobilizują do tego, aby ją wypróbować.

Zagłosuj na wpis.

Leave a Comment

CommentLuv badge

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.