Przepisy na posiłki bezglutenowe ze zdjęciami i artykuły

Przepisy na posiłki bezglutenowe ze zdjęciami i artykuły

Dieta 1000 kcal

Opis diety

Jak sama nazwa wskazuje, dieta ta polega na takim odżywianiu, aby dziennie nie przekroczyć 1000 kalorii, dzięki czemu organizm zacznie wykorzystywać zapasy, które zgromadzone zostały w postaci tłuszczu. Osoby pracujące fizycznie mogą podwyższyć ilość do ok. 1500 kalorii. Dieta ta wymaga dokładnego przeliczania kalorii, zmniejszenia porcji spożywanych posiłków, rezygnacji z alkoholu, słodyczy, tłustych wędlin i mięs, solonych orzeszków, pełnotłustego mleka, a także ostrych przypraw, które pobudzają apetyt. Zalecane są produkty zbożowe bogate w błonnik, jajka i produkty mleczne, warzywa, wędliny drobiowe oraz ryby. Od czasu do czasu można zjeść owoce o małej zawartości cukru. Ważny jest również sposób przygotowania potraw, ponieważ lepiej jest ugotować czy piec w folii potrawy, które zwykle były smażone. Poza tym, śmietanę i majonez należy zastąpić chudym mlekiem. Nie można sobie pozwolić na żadne przekąski, ponieważ traktowane są one jako jeden z posiłków.

Stosując dietę 1000 kcal nasze menu dzienne składa się aż z 5 posiłków, których nie wolno zastąpić np. 2 czy 3 o takiej samej łącznej ilości kalorii. Nasz organizm zużywa energię przez cały czas, dlatego bardziej skuteczne są mniejsze, ale częste posiłki. Dieta jest jednak tak zbilansowana, że dostarcza nam wszystkich niezbędnych składników, jakimi są m.in.: tłuszcze, węglowodany, białka, witaminy oraz mikroelementy. Godziny posiłków są podobne jak w przypadku diety kopenhaskiej – obiad powinno się zjeść między godziną 14 a 15, a kolację do 18 i również można czasem wypić czarną kawę bądź herbatę. Co najmniej 2 litry wody są niezbędne do prawidłowego oczyszczenia organizmu, a także do zapewnienia poczucia sytości, dlatego też dobrze jest popijać posiłki co chwilę. Po zakończeniu diety należy najpierw przejść do spożywania 1500 kalorii dziennie, aby po kilku miesiącach znowu wrócić do tylko 1000.

Efekty

Dieta 1000 kcal jest dietą zdrową i skuteczną. W ciągu tygodnia można dzięki niej schudnąć ok. 1 kg, ale zdarza się nawet kilka kg, jednak nie chudnie się o tyle samo w każdym tygodniu, ponieważ na początku nasz organizm traci głównie wodę, a dopiero później tłuszcz. Z tego względu pamiętaj, że chwilowy przestój w traceniu na wadze jest naturalny. Jest ona najbardziej skuteczna, jeśli połączy się ją ze zwiększoną aktywnością fizyczną. Można ją stosować przez miesiąc, a w przypadku dłuższego okresu należy skonsultować się z lekarzem.

Menu

Poniżej znajduje się przykładowe menu z miesięcznika „Zdrowie”

  • I śniadanie (250 kcal): pełnoziarnista bułka z margaryną, 2 plasterki polędwicy z indyka, kilka plasterków świeżego ogórka
  • II śniadanie (100 kcal): banan lub 10 dag serka homogenizowanego, 10 dag truskawek
  • Obiad (350 kcal): 10 dag piersi kurczaka uduszonej na oliwie z warzywami, 1/2 szklanki ryżu na sypko lub makaronu
  • Podwieczorek (100 kcal): 2 jabłka lub filiżanka zupy pomidorowej z ryżem
  • Kolacja (200 kcal): tuńczyk w sosie własnym (120 g), 2 łyżki kukurydzy, 2 łyżki gotowanego ryżu
Zagłosuj na wpis.



1 thought on “Dieta 1000 kcal”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.